söndag 2 september 2007

Skolan och livet i stort

I skolan har vi två nya ämnen etik och psykologi. I etiken talar vi om livsfrågor och vår människosyn ,Vad är en människosyn för er? Vilka är det stora livsfrågorna i era liv?
För mig är människosyn att alla ska accepteras för den man är ,man ska inte behöva ändra sig för att passa in. Alla ska ha rätt till ett dräglit liv ,ingen ska behöva känna att man står utan för.
finns mer men dessa var de jag kom på nu.
Livsfrågor jo där finnes det en massa för mig är det självklart att jag undrar varför barn drabbas av cancer det är inte rättvist,menar att de har ju just börjat leva och en del får ej uppleva mer än några år av sitt liv.
Finns det liv i universum????? Ja det tror jag varför ska just vi vara de enda levande .
varelserna .
Finns Gud??? Nja det tror jag inte men jag tror på något men vad kan jag ej säga.
Det är några livsfrågor finns ju massa mer.

Inga kommentarer: